zondag 29 juli 2012

Trainingen week 31 en een terugblik op week 30

Beste mannekes en madammekes,

Afgelopen dinsdag stond er 15x200 op het programma. Hier waren jullie niet blij mee. En - to be honest - het was ook erg warm. In plaats daarvan zijn we rondjes in het Wantijpark gaan lopen, samen met de groep van Geert. Was erg leuk natuurlijk en het is nou eenmaal verstandig een schema aan te passen aan de weersomstandigheden. Gelukkig zijn jullie en Kees er om mij daar op te wijzen.

Donderdag hebben we 6x1000 gedaan verwerkt in een route van 12 km. De reacties op deze training waren erg positief, waarvoor veel dank, lieverds!!

De wijzigingen in week 30 resulteren echter wel in wijzigingen in week 31. Zo zullen we de 200-tjes nu toch écht as. dinsdag gaan doen.

Verder staat er een 4x2000 op het programma. Ook deze training wordt verwerkt in een duurloop, die uiteindelijk tegen de 14 km zal zijn en zich dan ook uitstekend leent voor een rondje Sliedrecht.
Daarnaast moet er een wisselduurloop van 12 km plaatsvinden.
Ik laat het een beetje van jullie én de samenstelling van de groep afhangen welke training we op donderdag doen en welke op zondag gelopen kan worden.
Bij beide trainingen kan ik de routes zodanig maken dat ze ingekort kunnen worden voor diegenen die dat willen.

Maar voor diegenen die de halve marathon willen lopen, kort samengevat de volgende trainingen:
15x200, die wordt in ieder geval op dinsdag gelopen
4x2000, donderdag of zondag
12 km wisselduurloop, donderdag of zondag.

Nog even een uitleg over de wisselduurloop. Die loop je in D1 of D2. Elke 7 á 8 min. wordt er 30 sec. versneld naar D2 of D3. Ben je fit en recent niet geblesseerd geweest, kun je voor D2 met versnellingen naar D3 kiezen. Ben je echter niet fit, recent geblesseerd geweest of heb je simpelweg zin om lekker langzaam te lopen, kies je voor D1 en de korte, soepele versnelling naar D2.

Zeker omdat we nu met de vakanties zitten en de groepen nog een beetje door elkaar lopen, zullen we moeten incalculeren dat e.e.a. aangepast moet worden. Maar nogmaals: ik doe alles in overleg met jullie maar als je echt de halve marathon wilt lopen, zul je kilometers moeten maken.

We gaan er weer een paar gezellige trainingen van maken!

Tot dinsdag!!

Yours truly ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen