zondag 30 december 2012

Let's not look back

Lieverds, waar wáren jullie gisteren???? Waar? Bij de Alblasserbosloop!!! Echt, het was zó gaaf! Ik heb een kleine 12 km geglibberd door de blub van het Albasserdamse bos en genoot van elke cm. Het deelnemersveld was niet groot, de saamhorigheid des te groter. Ik heb hele leuke gesprekken voor, tijdens en na de loop gevoerd (I know, mijn mond staat zelfs dan niet stil) en heb genoten van het bos en de sfeer. Na afloop stond er in de pittoreske kantine een broodje, een kop erwtensoep en een oliebol voor de lopers klaar en zelfs de medailles ontbraken niet. En dat voor 4 euro, lieve mensen. Ik heb me echt verbaasd over het feit dat er van Hercules en Parthenon welgeteld 3 personen waren. Vooral als je weet dat er dus wel mensen uit Schiedam en uit de buurt van Gouda kwamen. Jullie hebben echt iets gemist. Alle lof voor atletiekvereniging AAA uit Alblasserdam.

Jullie kunnen mijn teleurstelling omtrent jullie afwezigheid een heel klein beetje wegnemen door mee te doen aan de Nieuwjaarsloop van ons eigen clubje. De start is op 2 januari om 19.30 uur. De afstand is 5 km en vanaf 20.30 uur kun je je medelopers een goed 2013 toewensen. Het is natuurlijk wel zo leuk dat er zoveel mogelijk Herculanen zijn. Ikzelf zal fungeren als verkeersregelaar en wie mij een beetje kent weet dat dat een risico-factor is. Zo ben ik 8 keer voor mijn rijbewijs gezakt, kan zonder tom-tom mijn eigen toilet amper vinden en heb ik de afgelopen 2 weken 3 bekeuringen voor te hard rijden mogen ontvangen (I kid you not!!!).

De donderdag erna lopen we 12 km.

Zondag gaat officieel het marathon-schema van start. We zullen dan 12 km lopen. 10.00 uur aanwezig. Ik ben voornemens te komen, want de eerste training wil ik niet missen.

Over voornemens gesproken: ik heb ze niet. Ik doe altijd mijn best mijn leven zo goed mogelijk te leiden en ik ben van plan daar gewoon mee door te gaan. Natuurlijk zijn er altijd verbeter-punten, maar daar ben ik eigenlijk al mee aan de slag gegaan. Ik probeer minder tijd op facebook, twitter en beauty-blogs door te brengen en deze tijd te besteden aan het lezen van boeken. Ook wil ik mijn trainerslicentie op niveau 3 gaan halen.

Rond deze tijd zijn veel mensen aan het terugkijken op het afgelopen jaar. Ik wil daar niet te lang bij stilstaan. Al zijn er wel een aantal noemenswaardige gebeurtenissen geweest. Zo heb ik mijn trainerslicentie niveau 2 gehaald en heb ik sinds juni mijn eigen loopgroep. Proud mama, that's what I am!!! Daarnaast ben ik bestuurslid en coördinator wegatletiek geworden bij de club. Alleen maar leuk. Ik kan echt zeggen dat ik van mijn club houd. Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon de leukste groep van de club, want zeg nou eerlijk, de DDD-lopers zijn gewoon keihard aan het rulen!!

De tweede helft van dit jaar heb ik drie hele lieve mensen verloren. Twee daarvan waren van mijn leeftijd en dus veel te jong. Geen woorden voor.

De komende maanden zal voor een groot deel van de lopers in het teken staan van de marathon(trainingen). Ga daar lekker van genieten en ga er vooral zo relaxed mogelijk mee om. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige maar heb de marathon twee keer gelopen en weet dus wel wat het is om zo'n afstand te moeten lopen. Calvin en ik gaan alles doen wat binnen ons vermogen ligt om jullie zo goed mogelijk te begeleiden.

Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor jullie vertrouwen in mij als trainer. Ik realiseer me heel goed dat ik een beetje een vreemde eend in de bijt ben met mijn souplesse-trainingen, maar ik geloof erin en de resultaten zijn ernaar. Een aantal lopers hebben hun pr of halve marathon flink verbeterd. Dat is super maar wat ik vooral heel belangrijk vind is dat jullie heel blijven en genieten van de trainingen. We blijven in ieder geval standaard elke dinsdag de pilates-sessie doen na de training.
Erg functioneel voor het lopen en dat we er ook nog heel slank en strak van worden, tja, dat nemen we dan maar voor lief, toch?????

Jullie allemaal een heel goed, gezond en sportief 2013. Maak je dromen waar...

Liefs van Brenda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten