zondag 9 december 2012

Slipgevaar

My goodness, hoe verschillend kunnen twee opeenvolgende dagen van elkaar zijn. Zo was het gisteren prachtig, zonnig winterweer en thank god for that want ik was zwaar aan het shoppen in Amsterdam (hello Burberry make up!!) en leverden we vandaag al hardlopend strijd tegen wind en regen. Voor velen werd deze strijd ook nog eens in wedstrijdvorm geleverd want vandaag was de dag van Hercules trainingsloop en de Bruggenloop in Rotterdam.

Jullie resultaten zijn in ieder geval om trots op te zijn. Peter heeft zelfs nog een p.r. gelopen en dat is onder deze omstandigheden bijzonder knap. Yours truly heeft de 15 km bij Hercules gedaan. De eerste helft met Peter, Monique en Mieke en na het keerpunt heb ik me echt aan Peter (de Leng) opgetrokken en alles uit de kast getrokken om zijn tempo te blijven lopen. En dan ervaar je hoe fijn het is wanneer iemand je op sleeptouw neemt. Zo voelde het voor mij en mijn dank is groot, Peter.

Het weer speelt voor de trainingen in de winter een grote rol. De baan is op dit moment te link om op te lopen en afgelopen week hebben we ervaren dat het op sommige plaatsen al verraderlijk glad kan zijn wanneer het gesneeuwd of geregend heeft. 

In de verse sneeuw hardlopen kan prachtig zijn, maar omdat je niet weet wat zich onder die sneeuw bevindt (een steen, een stoepje) zit er wel een risico aan vast. Wat ikzelf irritant vind, is sneeuw dat er al even ligt en dus aangetrapt is maar ook opgevroren.Voor die omstandigheden is er een soort sneeuwketting voor hardloopschoenen: de Yaktrax Pro.
Ikzelf heb iets dergelijks bij de Makro gekocht en heb ze gelukkig nog niet hoeven gebruiken, maar ben blij dat ik ze heb liggen. Just in case. Op de website van Starshoe Breda (mijn favoriete hardloopwinkel) kun je er informatie over vinden http://www.starshoe.net/yaktrax.htm.

Uiteraard is het veiliger om gewoon niet te lopen als het buiten glad is, maar mocht je jezelf ondanks het slipgevaar niet kunnen beheersen, is een product als de Yaktrax wellicht het overwegen waard. 

En dan nu de trainingen:
Afgelopen dinsdag heeft Willem de training gegeven (waarvoor heel veel dank) en ik heb vernomen dat ik nu moet oppassen voor mijn positie ;-)
Donderdag ruim 13 km en zoals op elke donderdag splitste de groep zich na de warming up zich op in verschillende groepjes. Wat dat aangaat is de samenwerking met Ad en over een tijdje met Kees behoorlijk optimaal omdat we een aardig grote groep bedienen op deze manier.

Dinsdag wil ik een rustige training van 8 km doen waarbij we elke 8 minuten een zeer voorzichtige versnelling van een halve minuut doen. Even goed herstellen van de wedstrijden van vandaag. Voor de liefhebbers: Pilates!!!!!
Donderdag staat er een duurloop (met 4 tempoblokken van 2000m) op het programma.
Zondag zou ik niet verder dan 15 km gaan en zeker niet te snel. Zeker de marathonlopers moeten hun lichaam alle gelegenheid geven goed te herstellen. 

Over de marathon gesproken: ik sprak Calvin vandaag en hij is voor wat betreft het maken van de schema's in de afrondende fase. Dinsdag 18 december is er in de bestuurskamer om 21.00 uur een voorlichting over de marathontraining. Leuk en interessant om dat bij te wonen. 

Awel zottekes, ik ga u zien!!!!

Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten