zondag 2 december 2012

Terug- en vooruit kijken

Lieverds,

In het dagelijks leven ben ik ben niet zo van het terugkijken. Generally speaking. Wat gebeurd is, is gebeurd. So what's the point. Het is vaak verspilde energie en daar ben ik niet zo van. Natuurlijk, soms moet je bepaalde zaken evalueren, reflecteren en meer van dat soort shizzle. Maar voor mij geldt vooral: 't is gebeurd, shit happens en nu gaan we weer verder.

Voor wat betreft mijn trainingen geldt zowaar het tegenovergestelde. Al sinds 2008 houd ik mijn trainingen bij op een online trainingslog: http://traininglog.runnersweb.nl. Ik zeg : I-DE-AAL!!

Ik zou jullie willen adviseren eens een kijkje te nemen op deze site en het gewoon eens een paar maanden te proberen. Bijhouden wat je gelopen hebt, de omstandigheden waaronder dat gebeurde en hoe je je daarbij voelde (op het moment zelf en erna) is enorm nuttig. Loop je bijvoorbeeld op een bepaald moment een blessure op, dan kun je terugzien welke training(en) daaraan vooraf ging(en). Hoe was de opbouw, was ik toch niet helemaal fit, dat soort dingen. Natuurlijk is het ondenkbaar dat je met mij als trainer geblesseerd raakt *kuch*, maar toch.....

Het handige aan deze trainingslog is ook dat je grafieken te zien krijgt (maand- en weekgrafieken) en dat je je hardloopschoenen in kunt voeren, zodat ook het aantal kilometers dat je op je schoenen maakt zichtbaar wordt en je dus precies weet wanneer je ze moet vervangen. Je kunt zelfs meerdere schoenen invoeren. Hoe handig is dat???

Kee, dit gezegd hebbende, wil ik graag terugblikken op afgelopen week. De combinatie-interval is een ware hit. Het is natuurlijk ook heerlijk om met een stevige 2000 te beginnen en zo langzaam af te zakken naar steeds kortere, maar ook steeds snellere tempoblokken. Deze zal elke maand een keer terugkomen. Just for the fun of it.

De 14 km van donderdag ging als een droom, want honeys, wat liepen we lekker. De route was subliem, maar hey, daar was Kees de Pee verantwoordelijk voor en natuurlijk had ik de route binnen no time in mijn hoofd zitten en had ik de hulp van de twee Peters helemaal niet nodig. Who needs a man anyway ;-) #leugentjeombestwil.

Dinsdag gaan we 400-tjes doen. Ik zeg "we" maar of ik er zelf kan zijn, is maar de vraag. Morgen hoor ik hoe laat ik bij de mentor van de jongste wordt verwacht en het zou zomaar kunnen, dat het gesprek precies onder de training valt. Willem heeft in ieder geval toegezegd mij te vervangen, so no worries.

Donderdag gaan we 12 km lopen, maar de tempoblokken gaan iets langzamer dan normaal. Ik ga er namelijk van uit dat we allemaal meedoen aan de trainingsloop zondag en dan moeten we goed uitgerust aan de start. Klaar om te vlammen!!!!

Schattekes, tot dinsdag en/of donderdag.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten