zondag 6 januari 2013

Marathontrainingen gaan van start

Goodmorning!

Ik kom net terug van ons o zo geliefde clubje om getuige te zijn van de start van de eerste marathontraining. Lang niet iedereen was er, maar dat gaat de komende weken zeker goed komen. Alle lof voor Calvin die deze taak elk jaar weer op zich neemt.

Afgelopen week was de Nieuwjaarsloop en aansluitend de borrel. Het was behoorlijk druk en gezellig in de kantine, maar hey, zet een Herculaan een glas alcohol en een oliebol voor de neus en succes is verzekerd!

Donderdag hebben we 11,5 km gelopen. Deze training ging niet helemaal naar mijn zin en dat heeft er vooral mee te maken dat de groep vrij groot is en ik nou eenmaal niet op meerdere plaatsen tegelijkertijd kan zijn. Bij de souplesse-methode is één onderdeel van groot belang voor de effectiviteit van de trainingen en dat is de snelheid. Daarom loop ik het liefst voorop om het tempo aan te geven. Dat kan ook goed omdat Willem en Ad assistent-trainers zijn en zo de rest van de groep in de gaten kunnen houden. Ik zal voortaan na de warming-up aangeven wie van ons drietjes waar gaat lopen zodat je als loper de begeleider aan kunt spreken die het dichtst bij jou in de buurt loopt.

Als het goed is, zal de groep met ingang van dinsdag niet meer zo heel groot zijn omdat er voor de C-groep een oplossing is gevonden. Details daarover dinsdag vóór de training.

Voor dinsdag heeft Calvin 200-tjes op het programma gezet. Die gaan de DDD-ers dus ook doen, maar dan uiteraard wel extensief. Na afloop weer Pilates.

Donderdag staat er 12 km in het schema en zondag doen we met zijn allen mee aan de 4e trainingsloop waarbij de marathonners 20 km. Ik druk mijn spreekwoordelijke snor en loop er heel sneaky 15.

Goed nieuws voor de gadget-freaks en übernerds onder ons. Een geweldig tomtom-esque sporthorloge heeft zijn intrede gedaan in hardloopland: de Leikr. Het ziet eruit alsof de Garmin 305 en de old-skool tomtom een kindje hebben gekregen. Not fashionable at all but practical to the max. Zeker voor een loper als yours truly die het voor elkaar krijgt een route te maken maar dan van haar lopers onderweg te horen krijgt dat ze niet goed loopt :(




Ik ga de komende maanden de reviews in de gaten houden en ben daarbij vooral benieuwd wat de running ladies ervan vinden en dan heb ik het met name over de pasvorm, want één blik op mijn pols zegt mij dat dit geen match made in heaven is. Wat de prijs van dit stukje rocket science is, geen idee, maar een paar honderd euro zal het zeker gaan kosten en tja.... daar kan ik ook hele leuke andere dingen voor aanschaffen. If you know what I mean ;-)

Fijne zondag, lieverds!

Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten