maandag 15 juli 2013

Update groep D

Lieve lopers,

Afgelopen dinsdag heb ik een gesprek gehad met Kees, Chris, Sibrand en Petra. Graag wilde ik met hen mijn rol als trainster bespreken. In mijn vorige blog sprak ik mijn twijfels hardop uit en waarom ook niet.

Laat ik maar meteen met de conclusie in huis vallen: ik blijf officieel de trainster van groep D. Het is echter wel zo dat ik me zal inzetten voor de lopers die willen trainen volgens de souplessemethode. Daarnaast is de keuze reuze.

Train je bij groep D, heb je de volgende opties:
-          Brenda: je traint dan voor de Drechtstadloop volgens de souplessemethode
-          Peter: je traint dan voor de Drechtstadloop volgens de conventionele methode
-          Kees: voor diegenen die op donderdag graag wat korter willen lopen. De afstand is in overleg met Kees.
Daarnaast hebben we ook nog Ad Stam, maar die heeft bij mij aangegeven ook volgens de souplessemethode te willen trainen en sluit zich dus bij mij aan.

Juist gezien de vele opties is het belangrijk dat er 1 persoon is die de coördinatie op zich neemt en zo’n beetje overzicht houdt.

Peter heeft toegezegd de lopers van de Drechtstadloop voor de duur van het schema te willen begeleiden. Ik vind dat hartstikke fijn. Wel vind ik het belangrijk dat we de warming up altijd gezamenlijk doen en na de warming up zal ik de groep opsplitsen. Ik wil er op die manier voor zorgen dat we als groep niet teveel uiteen vallen en ook kunnen de verschillende lopers zich tot op het laatst nog bedenken met wie ze willen lopen. Soms kom je er tijdens het inlopen achter dat het juist wel of juist niet goed gaat en het zou zonde zijn wanneer de groep waarmee je toch liever had willen lopen al ergens halverwege de Wantijdijk is. Dus wanneer je met één van ons drietjes traint, is dat altijd inclusief de gezamenlijke warming up. Ga je op eigen houtje op weg met een paar lopers, is dat uiteraard prima, maar valt dat niet meer onder onze verantwoordelijkheid. Dat klinkt een beetje lullig en belerend maar ik wil dit wel even helder hebben.

Ok, de trainingen:

Dinsdag wil ik een korte interval gaan doen. Ik overleg nog even met Kees waar we dat het beste kunnen doen. Ik wilde eigenlijk op de baan blijven, maar daar is het bloody hot waarschijnlijk.

Donderdag: 12 km met daarin 6 tempoblokken van 1000 meter. Net als afgelopen donderdag, maar dan een andere route.

Vrijdag ga ik voor 3 weken op vakantie naar Kroatië. Kees, Peter en Ad zullen dan de trainingen verzorgen.

Ik zie jullie morgen!

Groetjes van Brenda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten