vrijdag 25 mei 2012

Hardlopen in de zon


Eindelijk! De zon laat zich weer eens zien. Onze winter-outfitjes gaan in de mottenballen en het is tijd om onze zomer-garderobe aan te trekken. Ik zeg: hardlooprokjes, shorts en hotpants it is! Mijn benen zijn inmiddels in desperate need of some big ass tanning, want mijn hemel wat zijn mijn onderdanen wit. De zon is mijn grote vriend maarrrrr… ook mijn vijand. Denk: rimpels, hyperpigmentatie, dehydratatie. What to do???

Wanneer de zon maar enigszins schijnt, loop ik altijd met een petje. En geen zorgen, die heb je ook best in leuke versies. Ik heb zojuist heel sneaky de roze Ralph Lauren cap van zoonlief in mijn sporttas gestopt (hopelijk leest hij dit niet ..). Daarnaast smeer ik een zonnebrandcrème met een hoge spf op mijn gezicht. En als ik zeg hoog, bedoel ik 45+. Het SPF-nummer is een basisindicatie voor hoe lang je in de zon kunt blijven voor je verbrandt. Het is dus niet zo dat bijv. spf 30 beter beschermd dan spf 15, maar je kunt er wel langer mee in de zon blijven. Als running lady houd ik er ook rekening mee dat de zonnebrandcrème water- en zweetproof is. Het is het beste om 15 tot 20 minuten voordat je naar buiten gaat een zonnebeschermend product aan te brengen. Wees niet te zuinig, honeys!!

Mijn holy grail zonnebrandfluide:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten