maandag 27 januari 2014

Trainingen week 5

Well hello there!

This is your captain speaking. Sort of…..

Het moge duidelijk zijn dat onze groep aardig is opgesplitst. Globaal gezien komt het neer op 3 groepen:
- lopers die trainen voor de marathon volgens het schema van Chris
- lopers die trainen voor de marathon volgens het schema van Peter
- lopers die trainen voor de halve marathon volgens het schema van Peter

De trainingen van de laatste 2 groepen zijn op dinsdag en donderdag nagenoeg gelijk. De lopers van Chris volgen echter een afwijkend schema. Ik zal per week kijken hoe we dit aan gaan pakken. Sowieso kan ik altijd de lopers die het schema van Chris volgen begeleiden. Ook zal ik ervoor zorgen dat zij altijd routes hebben als daar behoefte aan is. Ik ben niet heel creatief daarin, maar ik zal mijn best doen, obviously. Ook is er de mogelijkheid voor deze mensen om mee te lopen met de marathongroep welke door Petra wordt begeleid. Dit kan overigens alleen wanneer de trainingen volgens schema (nagenoeg) gelijk zijn.

Ik heb deze week voor alle groepen bekeken en dit is hoe de trainingen eruit zien:

  • op dinsdag staat er voor alle drie de groepen en intervaltraining van 7x800 op het schema
  • op donderdag staat er voor de lopers van de marathon en halve marathon volgens het schema van Peter een wisselduurloop van 12 km op het programma; de lopers van Chris lopen 10 km in een tempo van 8'/km. De groep van Petra loopt 12 km in hetzelfde tempo. Wellicht kunnen we middelen en dan met elkaar lopen. Wel zo gezellig.
  • de groep van Chris loopt zaterdag 14 km en zondag 18 km (tempo's zijn bij hen bekend) 
  • op zondag staat er voor de lopers van de halve 17 km op het schema en voor de lopers van hele volgens het schema van Peter 24 km (ook zij weten welk tempo te lopen)
Het lijkt me leuk en nuttig om 1x per maand met alle lopers die voor de marathon trainen om de tafel te gaan direct na de training. Nu de groep zo opgesplitst is, is het contact niet optimaal en ik denk dat het belangrijk is om toch van elkaar te horen hoe het gaat. Wat mij betreft doen we dit elke eerste dinsdag van de maand. Onze eerste samenkomst zal dus zijn dinsdag 4 februari na de training. 

Sorry dat het zo'n droog stuk is geworden, maar hey, ook ik heb niet altijd mijn lollige broek aan.

Tot morgen!

Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten