zondag 5 januari 2014

Marathonvoorlichting

Lieve mensen,

Mijn hemel, is me dat lang geleden! Gelukkig is bij jullie wel bekend wat we gaan doen voor wat betreft de trainingen. Immers, het schema is naar jullie gemaild (is Peter geen schatje?) maar goed, ik vind toch eigenlijk dat ik elke week wat van me moet laten horen.

Ten eerste wil ik jullie een heel gelukkig, gezond en sportief 2014 wensen. Dat al jullie wensen maar uit mogen komen. Hardloop-wise wens ik jullie vooral toe dat jullie blessure-blij blijven. Persoonlijk ben ik niet te genieten als ik iets mankeer en stel dan ook direct alles in het werk om er weer vanaf te komen (lees: ik bel meteen John van Amelsvoort).

Een aantal van jullie hebben het voornemen de marathon van Rotterdam te lopen. Welnu, dat is een zeer dapper voornemen en daarvoor alle respect.

Aanstaande dinsdag zal er na de training om ongeveer 21.00 uur een korte voorlichting en toelichting op het schema plaatsvinden door yours truly en de overige trainers. In tegenstelling tot voorgaande jaren heeft dit jaar niet Calvin maar Chris de schema's gemaakt met als grootste verschil niet 3x, maar 4x per week trainen. Peter en ik hebben ernaar gekeken (afzonderlijk van elkaar ;-)) en vind het beiden absoluut do-able.

Verder is het belangrijk te weten voor de overige lopers dat niet alles zal draaien om de marathonners. We zullen blijven vasthouden aan de interval op dinsdag en de duurloop (al dan niet met tempoblokken) op donderdag. Voor de zondag zal er dan een andere afstand op het schema staan.

Ik kan me zo voorstellen dat er een aantal zijn die graag willen trainen voor de Halve van Hercules. Ik heb daar al een schema voor liggen. Ook die is gebaseerd op 4x per week trainen. Maar als je dat niet wilt, is een schema voor 3x per week ook mogelijk. Ik ga ASAP met Peter om de tafel om te zien hoe we de trainingen in gaan delen. Komt allemaal goed.

As. dinsdag doen we een piramide-training bij het Jeugddorp en as. donderdag een duurloopje van 10 km in D1.
Zondag kom je natuurlijk gezellig naar Hercules voor de Univé trainingsloop. Deze keer is het ook mogelijk om een 20 km te doen. Ik ga ervoor, jullie ook?

Tot dinsdag!!

Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten