maandag 20 januari 2014

Vele wegen leiden naar Ro….tterdam. Ondertitel: waar waren we zonder Peter.

Zoveel mensen, zoveel voorkeuren. Dat is mij afgelopen weken maar weer eens duidelijk geworden. Ik was echt ongelofelijk blij met de schema's die Chris voor alle groepen heeft gemaakt. In eerste instantie leek het er ook op dat de meesten van jullie dit schema zouden gaan volgen. Toch gaven jullie aan moeite te hebben met het 4x per week trainen. Voor de duidelijkheid: alle begrip. Natuurlijk is het heerlijk om op zaterdag datgene te doen waar je doordeweeks niet aan toekomt of om eens lekker met je loved ones quality time te hebben. Gelukkig had Peter al aangegeven voor die personen een schema voor 3x per week te maken en dat heeft hij dan ook gedaan. Hulde hiervoor want ik doe het hem niet na.

Naast de marathonners zijn er ook lopers die genoegen nemen met de helft en trainen voor onze eigen Halve van Hercules, die overigens ook is opgenomen in het marathonschema. Ook hiervoor heeft Peter een schema gemaakt. Had ik al gezegd dat ik heel veel van deze man houd?

Sonja en Corina volgen wel het schema van Chris en dat betekent dus dat er binnen onze groep 3 schema's gevolgd worden.

Bon, wat betekent dit voor de trainingen van aankomende week. Komt ie!

Dinsdag: Voor eenieder geldt een interval van  5x1 km waarbij de tempo's 5'10"/km, 5'30"/km en 5'50"/km dienen te zijn en de pauze is 2 minuten.

Donderdag:
- de marathongroep van Peter loopt 14 km in 7'/km
- de groep van de halve marathon loopt 14 km in 6'45"/km
- de marathongroep van Chris loopt 10 in 8'/km

Zaterdag:
- de marathongroep van Chris loopt 18 km in 6'/km. Even een notitie van mij: ik vind dit echt te snel en zou niet harder lopen dan 6'30"/km.

Zondag:
- de marathongroep van Peter loopt zondag 22 km in 6'50"/km
- de groep van de halve marathon loopt 15 km in 6'30"/km
- de groep van Chris loopt 14 km in 7'/km

Peter heeft routes gemaakt voor zijn schema en ik heb een route van 14 km van Peter gepikt voor de lopers van het schema van Chris voor zondag en ik heb een route gemaakt voor de 18 km op zaterdag. Staat allemaal op facebook.

Lieverds, het is nooit saai met jullie. Dank daarvoor maar vooral dank aan onze Peter zonder wie ik mijn trainersjackie allang aan de wilgen had gehangen.

Dinsdag ben ik er niet, maar donderdag ga ik jullie weer vervelen met een saaie warming up. Tot dan!

Brenda



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen