maandag 27 augustus 2012

DDD-runners go for healthy food

Honeys,

Liesbeth gaf vandaag het startschot. Niet voor een hardloopwedstrijd, my beloved runners. Daar doet ze liever gewoon zelf aan mee. Liesbeth heeft mij via facebook een recept met foto's gestuurd en ja, hij kwam door de ballotage-commissie (in welke slechts ondergetekende zitting heeft ;-)). 

Over wat onder healthy food verstaan wordt, zullen de meningen wat uiteen lopen, maar als ik denk aan gezond eten, denk ik aan de volgende sleutelwoorden:
- verse producten 
- gezonde vetten (noten, vis, olijfolie)
- granen en zaden
- volkoren
- biologisch vlees
- variatie (veel kleur op je bord)

Waar ik vooral niet aan denk:
- witmeel
- maaltijdmixen (echt een big no-no)
- plofkippen
- kiloknallers

Mijn favoriete recepten komen van de website www.chickslovefood.com. De meiden die deze site runnen, hebben écht begrepen hoe het moet. Sinds ik me meer en meer verdiep in wat nu echt gezond is en wat absoluut niet en sinds ik steeds meer boodschappen doe en kook met deze wetenschap in mijn achterhoofd, merk ik dat ik me fitter voel en dat het me geen enkele moeite kost om mijn gewicht te handhaven. Ik moet er zelfs voor zorgen dat ik niet onder mijn ideale gewicht kom. 

We moeten ons echt bewuster worden van wat we in dat gat onder onze neus proppen. 

Ok, genoeg gepredikt. Hieronder laat ik foto's zien van gerechten die ik de laatste tijd gemaakt heb. De recepten zijn op 1 na allemaal van chickslovefood. De credits zijn voor deze dames.











In dezelfde volgorde de namen van de recepten en de bronvermelding:
Foto 1: Pastasalade (chicklovefood)
Foto 2: Gegrilde vijgen met honing en geitenkaas op een couscous-amandelsalade (chickslovefood)
Foto 3: Quinoa-salade (chickslovefood)
Foto 4: Frittata (chickslovefood)
Foto 5: Healthy boost salad met kip, kikkererwten en avocado (chickslovefood)
Foto 6: Sesam kip-sticks (chickslovefood)
Foto 7: Spitskool-kerrie stoofschotel (ah.nl)
Foto 8: Tjap tjoy (chickslovefood)
Foto 9: Visnuggets met peultjes-salade (chickslovefood)

Ok, who's next???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten