zondag 16 september 2012

Hoe hebben we het gedaan in week 37 en wat gaan we doen in week 38

Honeyzzzzz,

Ondanks het feit dat het schema voor de halve marathon van Etten-Leur online staat, ontving ik toch signalen dat posts als deze zeer gewaardeerd worden.

Your wish is my command, so here we go:

Afgelopen dinsdag was een gezellige training, niet alleen door de aanwezigheid van de 3D-runners, maar ook was de groep van Geert zich aan het uitsloven en verscheen op een gegeven moment zelfs Arnold ten tonele. Het verliefde stelletje in de auto dat dacht een lekker avondje met zijn tweetjes te hebben kwamen hierdoor zeer bedrogen uit en nadat wij een aantal keren langs hun auto hadden gerend en het einde hiervan nog lang niet in zicht was, besloten ze te kiezen voor een locatie elders.
Op het programma stond 10x400 wat heel weinig lijkt, maar uiteindelijk stond er op mijn horloge 12 km op de teller. Al met al een pittige training.

De donderdag vind ik persoonlijk erg goed lopen de laatste tijd. Niet alle lopers voelen er iets voor om mijn souplessemethode op dinsdag én donderdag toe te passen. Ook Kees vind 1x per week intervallen genoeg en dus kunnen we de groep mooi splitsen in een souplesse-groep en een duurloop-groep. Ook Ad met zijn lopers sluit de laatste paar weken gezellig aan en ik kan niet anders zeggen dat dit een mooi concept is geworden. Zo zie je maar: je kunt van tevoren van alles bedenken, maar sommige zaken lopen als vanzelf anders en ik vind dit wel een mooie ontwikkeling.

Ik begreep echter dat vorige week donderdag een groep zich min of meer in de steek gelaten voelde. Op het programma stond 15 km en zij gingen korter en hebben zonder begeleider gelopen. Dit is in principe natuurlijk niet de bedoeling, maar ik denk dat het soms niet anders kan vanwege het gebrek aan begeleiders. Ik zal proberen dit in de toekomst te voorkomen maar kan niet garanderen dat dit altijd lukt. Ik begrijp van Geert dat hij hier wekelijks mee te kampen heeft. Hij staat in principe alleen voor de groep, terwijl de te lopen afstanden divers zijn. Geert is van mening dat het geen probleem is wanneer een aantal volwassenen samen op pad gaan, zolang er maar niemand alleen loopt en iedereen op de hoogte is van de te lopen route.

Aan het probleem van het gebrek aan begeleiding wordt as we speak gewerkt. Chris gaat een 4-tal mensen opleiden tot begeleider en dat is een stap in de goede richting. Ik zal zelf ook bij de workshops aanwezig zijn en ik heb er nu al zin aan ;-)

Op 12 oktober is er weer een trainersbijeenkomst en dan zal ik bovenstaand 'probleem' ook bij de overige trainers neerleggen en vragen hoe zij hier mee omgaan.

Dan nu de trainingen voor de aankomende week:

Dinsdag gaan we een keer geen interval doen maar een testloop. Je kunt kiezen uit 5 of 10 km. Zorg voor een stopwatch of iets dergelijks zodat je je tijd goed kunt registreren. Het lijkt me een prima plan om dit met enige regelmaat te gaan doen om te kijken wat het effect van de trainingen is.

Donderdag is het óf 12 km óf 12 km met daarin 6 tempoblokken van 1 km. Ikzelf ben er donderdag niet omdat ik een ouderavond heb van mijn jongste spruitje, maar Peter zal de souplesselopers onder zijn hoede nemen en Kees als gebruikelijk de duurlopers.

De lopers van de halve marathon moeten zondag een (wissel)duurloop van 19 km doen.

Al met al zullen er heel wat kilometertjes gemaakt gaan worden. Doe daarom dinsdag niet té gek, want een blessure is wel het laatste wat we willen.

Tot dinsdag!!!

Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten