maandag 17 september 2012

Beauty meets healthy food

Wie denkt dat hardlopen mijn passie is, zit er behoorlijk naast. Dat ik het met plezier doe, that's a fact, maar ik kan niet zeggen dat ik elke weer sta te springen om aan een training te beginnen. Daarom is het maar goed dat ik nu mijn eigen loopgroep heb, want een grotere stok achter de deur kun je niet hebben, right?

Waar ik echt nooit genoeg van kan krijgen is alles wat met beauty te maken heeft (surprised, non?) en gezond eten (maken). Dat komt goed uit, want je kunt smeren wat je wilt, maar wanneer je louter ongezond eten naar binnen werkt, kun je een dewy, glowing skin wel vergeten.

Naast chickslovefood.com ben ik fan van culy.nl. Naast leuke keukengadgets, posten ze de lekkerste recepten. Deze recepten zijn voor zover ik het begrijp niet van eigen makelij, maar komen bijvoorbeeld van mijn o zo geliefde Jamie Oliver. Ik houd van die man, permanent.

Op beautygebied is mijn favoriete website amodelrecommends.com. Deze site wordt gerund door Ruth Crilly, een prachtig jong model die de meeste geweldige filmpjes maakt waarin zij tutorials, favoriete producten en geteste producten laat zien. Zij doet dit op een - in mijn ogen - originele manier. Heel soms laat ze zien hoe ze een gerecht maakt.

Een aantal weken geleden plaatste ik op facebook een foto van een gerecht van pasta met aubergine. Dit recept komt van culy.nl maar is oorspronkelijk van Jamie Oliver. Ik beloofde het recept op deze site te plaatsen. Wat wil nou het toeval: gisteren was ik aan het strijken en dit vervelende karwei leuk ik altijd op door mijn macbook op de tafel voor de strijkplank te zetten en dan zoek ik op youtube wat filmpjes van amodelrecommends op. Kom ik op een gegeven moment bij een filmpje van haar waarin zij exact hetzelfde recept maakt! Ze vertelt ook dat het van Jamie Oliver is en dus is het zeker precies hetzelfde recept. Zo klein maakt internet de wereld dus. Hoe cool!!!

Anyways, dit is wel een heeeeeeeeele lange aanloop naar een recept, maar ik wilde jullie dit voor mij wel heel bijzondere moment (en voor jullie uiterst saaie ;-)) niet onthouden.

On to the recipe, my darlings:

PASTA MET AUBERGINE EN TOMATENSAUS

Wat heb je nodig:
- 1 kleine ui, gesnipperd
- 2 tenen knoflook, fijngehakt
- blaadjes en steeltjes van een klein bosje basilicum, steeltjes fijngehakt
- olijfolie
- 1 blik tomatenblokjes van 400 gram
- 2 aubergines in plakken van 1 cm en die weer in blokjes
- rigatoni (pasta dus ;-))
- 80 gram ricotta
- klein zakje rucola

Zo maak je het:
- bak de aubergineblokjes in olijfolie tot ze een beetje gaan verkleuren
- doe er dan de ui, basilicumsteeltjes en knoflook bij en verwarm kort mee
- voeg zout, peper en de tomaatblokjes toe en laat dit een kleine 20 minuutjes pruttelen (kook ondertussen de pasta)
- scheur de basilicumblaadjes in reepjes en roer door de saus

Leg wat rucola op de borden, dan de pasta en drapeer de saus daar overheen. Verkruimel de ricotta erboven.


Op deze foto zie je dat de aubergine plakken niet in blokjes zijn gesneden. Dit was volgens het oorspronkelijke recept van Jamie. Ik zou dit de volgende keer niet meer doen en kiezen voor blokjes en guess who else did that... right!

Het oorspronkelijke recept 'zegt' dat dit voor 4-6 personen is en dan moet je er 500 gram pasta bij koken. Ik kies liever voor veel minder pasta en dit rest met zijn tweetjes op. Dan heb je dus een veel gezonder recept vanwege de vele groenten en een minimum aan koolhydraten.

Enjoy!!!

Yours truly






-       



Geen opmerkingen:

Een reactie posten