zaterdag 11 augustus 2012

Trainingen voor week 33 en een terugblik op week 32

Morning!

Mijn hemel wat is het vroeg! De wekker stond een uur verkeerd en dus zit ik hier om 07.00 uur op zaterdagochtend (mind you) met de laptop op schoot.
Ik ben hier absoluut niet blij mee want ik ging behoorlijk laat naar bed. Wie zei er dat het weekend er is om bij te tanken van de werkweek? Not for me, this time!

Anyways, wel een mooie gelegenheid om dit bericht te maken, so here we go.

Afgelopen dinsdag zag het weer er aanvankelijk uit alsof we een openlucht-douche zouden krijgen. Gelukkig viel het reuze mee. De training in het Wantijpark was uiteindelijk gewoon 'lekker' te noemen, al zagen we eruit of we aan een cross-country mee hadden gedaan. Uiteindelijk hebben we 10 km gelopen. Ja Willem, dat is inclusief het in- en uitlopen, maar wees eerlijk: ook dát doen we met onze voetjes, hoor!

Donderdag was het juist weer heel zonnig weer. Hey, we zitten wél in Nederland, dus aan variatie in het weer nooit gebrek. We begonnen de training met een hele sliert lopers omdat de groep van Geert ook meeliep. Gelukkig hebben Mieke en Kees een groepje meegenomen anders was het simpelweg niet te doen om zo'n grote groep van dergelijk uiteenlopend niveau bij elkaar te houden. Ik had van tevoren al buikpijn bij de gedachte aan deze training omdat ik met een ervaring van niks wel tegen zo'n grote groep opzag. Van de stress wist ik ineens niet meer waar de Copernicusweg was en stuurde ik iedereen rechtdoor, terwijl we toch echt linksaf moesten slaan. Wat ben ik dan blij met mensen als Kees en Ad die wél de weg weten. Ik heb mijn reputatie van dom blondje in ieder geval weer een flinke boost gegeven. De groepen hebben gelopen: 9,10 en 12 km.

Aankomende week zal er geen korte interval zijn. De halve marathon komt eraan en dus zullen we toch echt ook kilometers moeten maken. Dinsdag zullen we 1000-tjes doen die ik in een duurloop wil verwerken. Ik zal de route voornamelijk over de Wantijdijk houden, zodat er voldoende mogelijkheid is  de route in te korten. Dit met name voor de lopers van Geert.

Donderdag hebben we 2 mogelijkheden: een duurloop van 14 km met daarin tempoblokken van 2000 meter of een duurloop van 13 km. Let wel: ben je voor halve marathon aan het trainen en wil je de duurloop van 13 km, doe dan op zondag wel nog een 14 km. Ik zal dinsdag met jullie overleggen wat we donderdag gaan doen. Gewoon 'meeste stemmen gelden'. We kunnen ook de groep in tweeën splitsen. Dan kan Kees een groep meenemen en ik een groep. De route zal namelijk praktisch hetzelfde zijn, de manier waarop is dan anders.

En als je écht niet te houden bent: spring dan zaterdag op je fiets naar de baan en doe daar 15 200-tjes met 15 200-tjes pauze. Mijn streven is het, maar of mijn leven het toelaat...

Ik zal morgen of vandaag nog even een kort blogje plaatsen over mijn trainingen in het algemeen.

Voor nu wens ik jullie een fijn weekend, morgen veel trainingsplezier (ik ga vandaag mijn zondagtraining doen ivm met strandplannen morgen) en tot dinsdag.

Lieve groetjes,
Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen