zaterdag 18 augustus 2012

Trainingen voor week 34.

Aloha!

Wat een tropische temperaturen. Ik ga nog net niet van mijn stokje. Needles to say, maar hardlopen overdag is een big "no-no".

Het schema voor komende week is als volgt:

Dinsdag: 200-tjes op de baan
Donderdag: 12 km met rustige tempoblokken van 1000 meter
Zaterdag: een optionele interval van 10x400 met als pauze 400 meter wandel-dribbel-wandel
Zondag: duurloop van 15 km, waarbij je elke 8 min. 30 sec. kan versnellen. Ik zeg 'kan' omdat het niet 'moet' ;-). De duurloop is in D1, de versnellingen in D2.

Het zou kunnen dat het dinsdag te warm is om op de baan te trainen. In dat geval gaan we naar het park en zal de training aangepast worden.

Voor diegenen die donderdag geen 12 willen lopen, maar korter, kunnen altijd korter. No worries ;-). Ik denk dat we via de Wantijdijk naar de kop gaan lopen en dan via de Haaswijkweg terug naar de club. We lopen dan een groot stuk in de schaduw. Vorige keer wilde ik terug via de Noordendijk, maar gelukkig greep Kees toen in en zei hij dat de Haaswijkweg koeler is om te lopen. Deze zal het dus weer worden.

Train je voor de halve marathon, zorg er dan in ieder geval voor dat die 15 km  in het weekend gelopen wordt.

Lieverds, pas op met dit warme weer. Span je niet overmatig in, doe niet te gek met alcohol (dit is vooral een "note-to-self"), drink minimaal 2 liter water en als je de hitte niet trekt, leg dan een natte handdoek in je nekkie en ga vooral NIET overdag hardlopen.

Yours truly,

Brenda



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen