zaterdag 9 februari 2013

Sportmassage

Ok, laat ik maar meteen met de spreekwoordelijke deur in huis vallen. In het leven van Arline, Antoinette, Marlies, Irene  en yours truly heeft een nieuwe man zijn intrede gedaan. In ons sportieve leven, that is. Een man met gouden handen, dat moet gezegd. Maar welke vrouw wil dat nou niet? Onze partners weten ervan, dus ik kan deze mededeling sans gêne op het wereldwijde web plaatsen. Laat ik maar meteen zijn naam onthullen, dan is dat geheim ook meteen de wereld uit: John van Amelsvoort.

John is sportmasseur en had in de maand januari van dit jaar een mooi aanbod voor lopers die in april de marathon van Rotterdam lopen: een 5-rittenkaart tegen gereduceerd tarief. Wij vrouwen maken daar dankbaar gebruik van want als wij ergens blij van worden, is het van kortingen én van een flinke dosis TLC (tender loving care). Dit laatste in het algemeen maar in ons geval voor onze hardlopende beentjes in het bijzonder.

Zelf loop ik de marathon dit jaar niet, maar ik ben de laatste tijd lekker aan het crossen en dat merk ik goed. De kramp schiet soms spontaan in de kuiten en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn o zo geliefde crossjes hier debet aan zijn. Ik besloot daarom een afspraak bij John te maken want hey, ik sta aan het begin van een glanzende trail-carrièrre en daar kan ik geen krampjes bij gebruiken.

Afgelopen woensdag (nadat ik bijna aan een epische griep ten onder ben gegaan) had ik de afspraak en vol verwachting toog ik naar de Riouwstraat nr. 15 alwaar John zijn praktijk heeft. De praktijkruimte is prachtig en ruikt heerlijk. De massage was echt fantastisch en - vooral heel belangrijk - effectief, want mijn linkerkuit is weer soepel en ik voel geen enkel krampje meer. Ik weet dat het de bedoeling is dat je ontspant tijdens zo'n behandeling, maar wanneer ik gemasseerd word door een man die daar zo goed in is, zelf gepassioneerd hardloper is en on top of that ook nog voedingsdeskundige, dan is het voor mij simpelweg onmogelijk om niet te praten over hardlopen en voeding en vooral wat het één voor het ander kan betekenen. U begrijpt, lieve lezers, mijn mond heeft niet stilgestaan en über-enthousiast verliet ik een uur (EEN UUR!) later de praktijk.

Sportmassage kan veel voor ons hardlopers betekenen. Facts:
- het kan blessures voorkomen
- zorgt voor een sneller herstel
- soepele spieren, verhoging van de flexibiliteit
- verbeterde doorbloeding
- het versnelt de afvoer van melkzuur uit de spieren

Ik zou jullie zeker willen adviseren een kijkje te nemen op de website van John: www.jvasportmassage.nl. Ik ga in maart (na mijn eerste trail) weer en zal John net als de kapster, nagelstyliste en pedicure op een regelmatige basis bezoeken. Ik krijg het nog druk op mijn vrije woensdag ;-).

Ok, lieverds, nu de trainingen.

Zondag zullen we deelnemen aan de Hercules Trainingsloop. De marathonners lopen 25 km, de lopers van de Halve van Hercules de 20 km.

Dinsdag staat er op het marathonschema een piramide-loop. Ik ben echter bang dat de zeer korte versnellingen zullen uitdagen tot te hard lopen en daarom kies ik voor een rustige duurloopje van 7 km, waarin we een aantal keren soepel versnellen.

Donderdag lopen we 14 km. Hierin zitten 4 tempoblokken van 2000 meter, die we in 6'10"/km lopen.

Zondag de 17e doen de marathonlopers van 20 km en de lopers van de Halve van Hercules 15 km. Ikzelf loop die dag de Atledo-cross in Dongen (NB). Een aanrader!

Lieve mensen, tot zondag!!!

Brenda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten