maandag 20 mei 2013

Roparun

Als je ook maar een béétje into hardlopen bent, kan het je niet zijn ontgaan: dit was het weekend van de Roparun. Ik heb ongelofelijk veel respect voor de teams die hieraan meedoen. Een enorme prestatie hardloop-wise, om van de organisatie eromheen maar te zwijgen. Mijn hemel, wat komt daar veel bij kijken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken de Roparun-teams nog niet gefinished zijn, of ze zijn alweer voor het volgend jaar bezig. Onze eigen DDD-runner Joke van Liempd doet dit jaar weer mee en wat vind ik het knap van haar. Joke, je bent een kanjer en een Herculaan om trots op te zijn!!!! Dit geldt natuurlijk voor alle Roparunners. Een diepe buiging voor jullie allemaal.

Met pijn in het hart was ik niet op de Coolsingel vandaag. Vandaag is namelijk mijn verjaardag en ook al doe ik er niets aan, voor de kinderen is het gewoon niet gezellig als ik er niet ben en Jelle doet examen en ik wil hem kunnen helpen. Simpel as that. Gelukkig heb ik via twitter en facebook de Roparunners kunnen volgen. Ik heb ontzettend moeten lachen om de tweet dat ze 10 minuten na vertrek naar Parijs al een plaspauze moesten houden. Geweldig toch??

Ooit zou ik de Roparun zelf ook een keer willen lopen. Voor het doel en voor de ervaring. Datzelfde gold voor de marathon. Ik zou het voor geen goud nog een keer doen, maar ik weet nu wel wat het is en ik heb gemerkt dat ik hierdoor als trainer wel wat te melden had naar de marathonners van afgelopen jaar.

Over het trainerschap gesproken: ik heb besloten in oktober te starten met het vervolg op mijn opleiding en ga de niveau 3 opleiding doen. Als ik dat gehaald heb, heb ik hetzelfde diploma als Geert, Chris en Calvin. De opleiding duurt een klein half jaar en ik hoop echt dat het me lukken zal. Het zal overigens niets veranderen aan de trainingen die ik geef. Ik blijf volgens de souplessemethode trainen. Dat is nu eenmaal iets waar ik 100% in geloof.

Speaking of which...... de trainingen voor aankomende week (w/d/w=wandel/dribbel/wandel):

Morgen gaan we een hele leuke doen: inlopen - 1x2000m tempo - 1x1000m w/d/w - 1x1000m tempo - 800m w/d/w - 3x400m (met daartussen 400m w/d/w-pauzes) - 4 x 200m (met daartussen 200m w/d/w-pauzes) - 5x100m tempo (met daartussen 100m w/d/w-pauzes). Alles bij elkaar zo'n 10 km en dus mooi voor een rondje Wantijdijk.

Donderdag gaan we 14 km, met daarin 4 tempoblokken van 2000m.

Lieve schatten, tot morgen. Dan mogen we weer rennen!!!!

Yours truly




Geen opmerkingen:

Een reactie posten