zondag 25 augustus 2013

5 km achtervolging: be there!!

O dear, o dear,

Was ik afgelopen week even aan het schitteren door afwezigheid. Quite unexpectedly, I must say.
Hoe dat kwam? Pure zelfoverschatting. 3 weken flink trainen in Kroatië (veel meer kilometers gemaakt dan  ik gewend ben onder veel zwaardere omstandigheden) en dan eenmaal thuisgekomen die trend gewoon doorzetten. Tuurlijk, zo raak je vanzelf overtraind. Vorige week zondag zou ik 17 km gaan lopen. Ik kreeg echter via facebook de vraag om met iemand 24 km mee te gaan rennen. Omdat ik toen nog in de waan verkeerde dat mijn lichaam in a state of victory was, zei ik volmondig: "Natuurlijk ga ik met je mee!". Tijdens deze lange duurloop sloeg de kramp in mijn linkerbeen in alle hevigheid toe en kon ik nauwelijks nog tempo maken. Natuurlijk wist ik meteen dat ik dit signaal van mijn lichaam niet zomaar kon negeren. Daarom besloot ik niet op de club te komen trainen, maar ben ik woensdag en vrijdag voor mezelf gaan lopen en dan uiteraard korter en langzamer. Ook het fietsen vandaag (60 km ) ging super en daarom, mes amis, zeg ik u: I'm back!

Wij - en met wij bedoel ik jullie en yours truly - zijn gelukkig gezegend met Kees die met de souplesse (ha!) de honneurs waar heeft genomen. Kees, je bent een kanjer, maar hey, what's new!

Voordat ik losbarst over de trainingen die we aankomende week ga doen, wil ik even wijzen op het feit dat volgende week dinsdag 2 september, de laatste wedstrijd van de onderlinge baancompetitie gehouden wordt. De 5 km achtervolging. Deze 5 km wedstrijd start op de baan, die je verlaat (ik meen via de achterzijde) en dan maak je een lus richting Dordwijkpark (????, dit weet ik niet zeker) en dan kom je weer terug op de baan. "Waarom heet het achtervolging?", hoor ik jullie denken. Welnu, dat heeft er mee te maken dat de langzame series starten en uiteindelijk ingehaald worden door de snellere lopers die in latere series starten. That's the plan en ik vind persoonlijk: leuker kan het niet worden! Schrijf je daarom in (dit kan tot en met de avond voor de wedstrijd online of op de avond zelf) en geniet samen met mij van dit mooie evenement.

Dinsdag gaan we 200-tjes op de baan doen. Ik zag dat Peter de Leng zo goed als hetzelfde op het programma heeft staan, maar die zal kiezen voor intensieve intervallen en ik kies voor de extensieve (lees: iets minder belastende) variant. Gewoon omdat het kan en vooral omdat ik dat beter vind.

Donderdag weer een kilometer of 11. Ook op souplesse ;-)

Right, honeys. Tot dinsdag!!!

Brenda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten